Ontwikkelingen
- Een veranderende en een meer complexere dienstverlening, e.e.a. veroorzaakt door de coronacrisis, de verdergaande digitalisering en de rijbewijzen- en reisdocumentendip;
- Nastreven ambities en verder optimaliseren van onze (digitale) dienstverlening;
- Voorkomen van document-, identiteits- en adresfraude;
- Modernisering processen rondom verkiezingen;
- Thuiswerken en de 1,5 meter samenleving.
Wat willen we bereiken?
- We willen de privacy van onze inwoners waarborgen en document-, identiteits- en adresfraude voorkomen;
- Een optimale Basisregistratie personen (Brp), zodat het mogelijke is om op een goede wijze uitvoering te geven aan de wettelijk voorgeschreven taken, zoals afgifte uittreksels Brp en Burgerlijke Stand, uitgifte rijbewijzen en reisdocumenten, het bijhouden van de registers van de Burgerlijke Stand en het toekennen van toeslagen;
- Onze dienstverlening op het gebied van Burgerzaken via verschillende kanalen aanbieden, zoals fysiek, digitaal en telefonisch. In deze worden de landelijke ontwikkelingen nauwlettend gevolgd.
- Verkiezingen organiseren die 1,5m-proof en goed toegankelijk zijn voor onze kiezers.
Wat gaan we daarvoor doen?
- We gaan de digitale dienstverlening nog meer uitbreiden;
- Doorontwikkeling binnen het werkveld Burgerzaken door o.a. te investeren in opleidingen en trainingen voor de medewerkers vanwege hun veranderende rol. Met name zal extra aandacht besteed worden aan de nieuwe / vervangende werkzaamheden met betrekking tot document-, identiteits- en adresfraude;
- Medewerkers faciliteren in het thuiswerken, zodat zij hun werk goed en gezond kunnen doen en wij goede dienstverlening kunnen blijven leveren;
- Continueren deelname aan de LAA (Landelijke Aanpak Adresfraude);
- Voor het goed organiseren van de verkiezingen volgen we de landelijke ontwikkelingen en zullen de noodzakelijke maatregelen hiervoor treffen.